Mandilah Dengan Suami Kamu

As salam semuo…

download Mandilah Dengan Suami Kamu

Tajuk tak boleh blah kan…hehe
Tak la pado yang dah kahwin tuh….terutamo nyer yang bergelar isteri….gua just nak share beberapo perkaro yang mewujudkan kasih sayang berpanjangan dalam rumah tanggo….
 
1. Urut suami ketiko sedang memandu
Perjalanan pulang ke kampung atau ke mano-mano destinasi percutian memakan maso yang lamo kerana jauh.Untuk menghilangkan raso mengantuk dan bosan,sebagai isteri,anda boleh mengurut suami secaro manjo tanpa menyakitkan diri nyer.Secaro tidak langsung suasano mesro dan harmoni sentiaso wujud tidak kiro lah ketika berado di rumah ataupun dalam kereto.Boleh jugo diamalkan bagi yang samo berkereto ketika ke tempat kerjo.
2. Makan bersuap dan berkongsi pinggan
Ketika sedang bercinto segalo yang dilakukan adalah secaro bersamo.Apo kato amalkan jugo amalan kongsi itu ketika sudah berkhawin.Tidak salah sekali sekala berkongsi pinggan atau cawan ketiko makan di rumah ataupun diluar.Lagi romantik dan mesro jiko boleh saling suap menyuap antaro satu samo lain.Kemesraan yang terjalin ini pasti nyer membahagiokan pasangan anda.
3. Luangkan maso mandi bersamo
Ini salah satu aktiviti remeh yang jiko diamalkan mampu memberikan kasih sayang berpanjangan dalam rumah tanggo yang dibino.Usah segan dengan pasangan kerano mandi bersamo jugo turut digalakan dalam Islam mengikut caro yang dibenarkan.Jiko tidak pun,manjai dan belailah suami ketiko dio sedang mandi dengan menggosok manjo badan nyer dengan sabun wangian.
4. Memotong kuku ataupun membuat rawatan wajah
Pelbagai caro antaro perkaro remeh yang boleh membahagiokan pasangan.Anda jugo boleh membantu nyer dari segi kecantikan seperti memotong kuku tangan serta kaki ataupun membuat rawatan wajah pado nyer.Dengan penuh kasih sayangdan perlakuan manjopasti nyer membuatkan hati suami sonang dengan layanan yang diberikan.Jiko anda berkebolehan,boleh jugo sekali sekala memotong rambut ataupun mencukur misai serta jambang.
5. Jadikan diri anda selalu seperti pengantin baru
Walaupun telah lamo berkhawin,tidak salah sesekali menjadikan diri anda sebagai pengantin baru.Bersiaplah dengan sebaik nyer tatkalo berado di kamar tidur.Layanan yang diberikan jugo hendaklah seperti ketika bergelar pengantin.Dan jangan lah anda tidur kecuali suami mengizinkan ketika berdua-duaan dengan nyer.
6. Sentiaso pamer wajah manis
Ketiko suami anda baru pulang dari perjalanan jauh yang lamo ataupun berpergian dari tempat yang jauh,sambut lah dio dengan wajah yang cerio dan tunjukan bahawo anda sangat merindukan kedatangan nyer.Kalau boleh terus mencium tangan serta pipi tando anda begitu merindui nyer dan sediokan makanan yang istimewo ataupun yang menjadi kegemaran nyer.
Ado tak yang mengamalkan perkaro-perkaro di atas…..:)
sumber : Majalah Seri Dewi & Keluarga

31 thoughts on “Mandilah Dengan Suami Kamu

  1. || NaFiRaa ||

    no 1 : urut bila hubby kata dia ngantuk jek.. kekeke..

    no 2 : masih amalkan walaupon x sekerap dulu.. sibuk suap anak..kekeekke

    no 3 : huhuhu.. dh lama x amalkan.. x de orang nak jaga anak kalo 2 2 mandi serentak..

    no 4 : potong kuku ye.. hubby tolong potongkan..kekeekke

    no 5 : akan cuba sebaik mungkin..

    no 6 : pon cuba yang terbaik.. kikiki

    hehehehe.. dah gaya jawab exam dah.. kikiki

    Reply
  2. fiqas

    kadang rasa segan pulak …tak kena gaya kang, suami cakap buang tebiat pulak.. bukan apa, sbb tak diamalkan dr awal..

    Reply
  3. mak encik | SZ

    kena pastikan anakanakanak tido dulu la nak mandi sesama mak ayah nya ni …
    heeee kang sibuk ketuk pintu bilik mandi :p

    Reply
  4. Afzainizam

    yang penting cakar rimau tip yang diberi ustazah bahiya… lagi banyak cakar lagi mesra

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami…
    sport rim rs watanabe

    Reply
  5. Che Rosliza Che mat

    Sebelum ada anak..selalu jugak mandi sama…sekarang mandi gan anak2lah pulak hihihihi

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge